Passengers can order food at www.ecatering.irctc.co.in
As per Press Released by NEFR IRCTC has established a call centre and has also operationalized E-catering website www.ecatering.irctc.co.in for this purpose. Passengers can pre-order the meal from the different options available as per their choice, for delivery at the opted stations through the e-catering (website & phone/SMS call centre). E-catering is available in Pre-paid basis i.e. online payment as well as Cash on delivery (COD) basis. Vendor delivers the pre-ordered meal to customer on stationary train at the opted station.
आईआरसीटीसी ने एक कॉल सेंटर की स्थापना की है और इस उद्देश्य के लिए ई-खानपान वेबसाइट www.ecatering.irctc.co.in भी कार्यान्वित की है। ई-खानपान (वेबसाइट और फोन / एसएमएस कॉल सेंटर) के माध्यम से चुने गए स्टेशनों पर डिलीवरी के लिए यात्रियों को अपनी पसंद के अनुसार उपलब्ध विभिन्न विकल्पों से भोजन का प्री-ऑर्डर कर सकते हैं। ई-खानपान प्रीपेड आधार पर ऑनलाइन भुगतान के साथ-साथ कैश ऑन डिलीवरी (सीओडी) के आधार पर भी उपलब्ध है। विक्रेता चयनित स्टेशन पर स्थिर ट्रेन पर ग्राहक को अग्रिम-आदेश दिया गया भोजन प्रदान करता है।
भारतीय रेल की ई-कैटरिंग सुविधा यात्रियों को सफर के दौरान उनकी सीट पर मनपसंद भोजन पहुंचा रही है।
यह सुविधा लेने के लिए
Mode of booking for E-catering services:
On-line, the website address is www.ecatering.irctc.co.in
Through mobile app, ‘food on track’ which can be downloaded on Android/IOS phones.
By making a call on 1323.
Through SMS, by typing MEAL and sending to 139.
Payment options available for making a booking are as under:
Website: –Prepaid & Cash on Delivery (COD)
Mobile App: –Prepaid & Cash on Delivery (COD)
On Call:- Cash on Delivery (COD)
SMS: –Cash on Delivery (COD)
Passengers can order food at www.ecatering.irctc.co.in or call the toll-free number 1800-1034-139 or 0120-4383892-99 to avail the facility, a senior IRCTC official said.
Click Here to Read Press Released