Online Fraud Inform your Bank Immediately Get Full Refund within Week
RBI has come out with a new set of guidelines. Today, if you are a victim of online fraud and report the unauthorized / fraudulent transaction to your bank within a stipulated time, the bank will repay you the entire amount you have lost.
आरबीआई एक नया दिशानिर्देश, यदि आप ऑनलाइन धोखाधड़ी का शिकार हैं और निर्धारित समय के भीतर अपने बैंक को अनधिकृत / धोखाधड़ी लेनदेन की रिपोर्ट करते हैं, तो बैंक आपको खोई गई पूरी राशि चुकाएगा।
Follow the Below Steps and Get Back your Hard Income and start Fight Against Fraud Peoples (A Bastard):
नीचे दिए गए चरणों का पालन करें और अपनी हार्ड आय वापस पाएं और धोखाधड़ी (हरामखोरी) करने वालो के खिलाफ लड़ना शुरू करें:
If you inform your bank that you have been a victim of online fraud, within 3 working days after receiving the communication, The bank must repay your complete loss.
यदि आप अपने बैंक को 3 दिनों के भीतर सूचित करते हैं कि आप ऑनलाइन धोखाधड़ी का शिकार हुए हैं, बैंक को आपका पूरा नुकसान वापस करना होगा।
If you inform the bank within 4 or 7 days, your liability will be limited to the transaction value or INR 10,000 whichever is less.
यदि आप 4 या 7 दिनों के भीतर बैंक को सूचित करते हैं, तो आपकी देयता लेनदेन मूल्य या 10,000 रुपये जो भी कम हो, तक ही सीमित होगी।
The limit of INR 10,000 applies to SB accounts, credit cards with a limit of up to INR 5 Lakhs and current accounts with annual average balance limit up to Rs 25 lakhs.
सेविंग खाते पर INR 10,000 की सीमा लागू होती है, क्रेडिट कार्ड के ऊपर ५ लाख और चालू खाते पर २५ लाख तक की सिमा निर्धारित की गयी हैं.